Muslimani večeras obilježavaju noć Lejletul-Bedr: Moramo pobijediti svoje loše osobine

338

O noći Lejletul-Bedr i Bici na Bedru za Oslobođenje govori Midhat efendija Čakalović, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice u Visokom.

Muslimani širom svijeta večeras, 17. noći najsvetijeg mjeseca ramazana, obilježavaju noć Lejletul-Bedr, koja simbolizuje Bitku na Bedru.

To je bila najznačajnija bitka u historiji islama i muslimana, bitka u kojoj je malobrojna grupa predvođena poslanikom Muhamedom a.s. porazila mnogobrojniju neprijateljsku vojsku.

Zato je Bitka na Bedru inspiracija muslimanima i potvrda da brojčani odnos snaga nije presudan, već iskrena vjera i to je znak da je snaga u jedinstvu muslimana.

MEDINSKA POVELJA

O noći Lejletul-Bedr i Bici na Bedru za Oslobođenje govori Midhat efendija Čakalović, glavni imam Medžlisa Islamske zajednice u Visokom.

U analima historijskim Bitka na Bedru je izučavana kao fenomen ne samo za muslimane nego za sve ljude na zemlji. Ona po obimu i broju učesnika, mjestu na kojem se odvijala, ne bi trebala biti značajnija od neke bitke lokalnog karaktera.

Posljedice po historiju čovječanstva, značaj koji ona ima, pouke koje u sebi nosi, veličanstvene su i onaj koji želi biti realan, ne može zaobići tu veličanstvenu pobjedu istine nad neistinom. Način na koji se postupilo poslije, sam tok bitke i sve ostalo djeluje nevjerovatno. Poslanik s.a.v.s. je u Meki samo poslanik, a u Medini je i poslanik i državnik i vojskovođa.

Najbitnije je da može vlastitim primjerom svakodnevno pokazati da ta mala zajednica, koja nije bila vrijedna pomena, počinje da funkcioniše, da se čitava zajednica i sva plemena okreću i funkcionišu po principu Medinske povelje – uspostavljeni zakon.

Plemenska pripadnost više ne znači, nego ideološka. Ali, ljudi iz Meke nisu mogli da osjete tu promjenu, jer smetala im je iz više razloga. I onda su odlučili da se obračunaju sa Muhamedom s.a.v.s, jer im je remetio njihove zamisli i ideje o radu, govori efendija Čakalović.

Iz ove bitke Muhamed a.s. vraćao se s riječima da je ova bitka mala pred onom koja čeka njegovu zajednicu, a to je velika bitka sa sopstvenim nefsom, bitka sa samim sobom, bitka sa svojim slabostima i strastima.

– Muhamed a.s. ruši plemenske barijere, prema kojima je pripadnik mog plemena uvijek u pravu, ne pitajući šta je počinio. On ruši to plemensko društvo i uspostavlja da ideja veže ljude, ne više boja kože, ne više rod. Muhamed a.s. ulazi na sasvim novu historijsku stepenicu i zato on kaže da je to bila mala bitka.

I on želi da im kaže, dok je još svježe sjećanje na bitku, da je borba sa samim sobom, svojim nefsom i svojim lošim stranama mnogo teža. Tako Poslanik govori i o muhadžirima – nije muhadžir onaj ko je promijenio sredinu. Istinski, pravi muhadžir je onaj koji ostavi ono što ne valja kod svojih osobina, a prihvati nešto što je pozitivno i dobro.

Ovih dana i pripadnici drugih religija imaju svoje blagdane. Imaju vrijeme od 40 dana kada se pripremaju i izaberu po jednu lošu osobinu koju žele da pobijede kod sebe. To je duhovno uskrsnuće. To je cilj i posta i ramazana i Bedra. A ne da mi spominjemo jednu lokalnu bitku kao takvu, nego njene posljedice. Pobijediti svoje loše osobine, a i biti spremni da oprostimo nekom, da se smilujemo nad nekim, ističe Midhat ef. Čakalović.

KONTROLA

Pravo je pitanje šta mi danas možemo izvući kao pouku iz Bitke na Bedru?!

– Ako pogledamo rat, vidjet ćemo da su se događale ne tako male bitke, koje se dunjalučki mogu porediti sa Bitkom na Bedru. Tamo gdje je bila iskrena namjera da se odbrani čast svoje porodice, svoje domovine, vlastita čast i dostojanstvo, a ne čineći zločine, to se može porediti sa bedranskom bitkom.

Uvijek smo nastojali da nam islam bude motiv da sačuvamo život. Evo, i u ovoj bici sa koronavirusom – dajte da mi redom i disciplinom pomognemo medicinskim radnicima, dajte da ja ne nosim ničiji život na savjesti. Prema tome, moramo staviti svoj nefs pod kontrolu, da činimo dobro i da se nemamo za šta kajati. Za grijehe se treba kajati, ali daj da makar nečim popravimo svoje pogreške i griješenje – neka prevagne dobro. E to je motiv i Bedra i ramazana – da razumijemo kako je onom koji je gladan, poručio je Midhat ef. Čakalović.

RTV Visoko/Oslobođenje.ba