Petak, 19 Aprila, 2024

Projekat „Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu“

Ministarstvo za obrazovanje, nauku, kulturu i sport Zeničko-dobojskog kantona i Pedagoški zavod Zeničko-dobojskog kantona, kao upravna organizacija u sastavu ovog ministarstva, u saradnji sa Organizacijom za sigurnost i saradnju u Evropi – Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini, implementirali su u proteklom periodu Projekat ”Kvalitetno obrazovanje kroz kurikularnu reformu”. Ovaj projekat uključivao je podršku Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini resornom Ministarstvu u pogledu unapređenja kvaliteta i inkluzivnosti obrazovanja kroz razvoj predmetnih kurikuluma za osnovno i srednje opće obrazovanje (gimnazije) zasnovanih na ishodima učenja, u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Bosni i Hercegovini.

U mjesecu novembru 2021.godine od strane Ministarstva objavljen je Javni poziv koji je rezultirao formiranjem Stručnog tima koji je brojao 36 članova i u čijem radu su učestvovali stručni savjetnici za oblast obrazovanja, predstavnici Pedagoškog zavoda, te univerzitetski profesori i nastavnici iz osnovnih škola i gimnazija sa područja Zeničko-dobojskog kantona, kao i iz ostalih dijelova Bosne i Hercegovine. Članovi Stručnog tima prošli su metodološku obuku, poslije koje se pristupilo izradi nacrta ukupno 53 predmetna kurikuluma za redovne osnovne škole i gimnazije baziranih na ishodima učenja, a u skladu sa dokumentom Zajednička jezgra nastavnih planova i programa definirana na ishodima učenja u Bosni i Hercegovini, koji je donesen od strane Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje u Bosni i Hercegovini. U periodu od 19.07.2021. godine do 17.09.2021. godine realizirane su aktivnosti koje su se odnosila na provođenje javne rasprave o nacrtima predmetnih kurikuluma, poslije kojih je uslijedilo recenziranje predmetnih kurikuluma. Planirano je da se primjena inoviranih nastavnih planova i programa (predmetnih kurikuluma) odvija po sukcesivnom modelu, počevši od školske 2022/2023. godine (u 1. i 6. razredu osnovne škole, te u 1. i 3. razredu gimnazije). U prvoj godini primjene realizira se posljednja projektna aktivnost koja se odnosi na pilotiranje, odnosno eksperimentalnu primjenu predmetnih kurikuluma.

povezani članci

POPULARNO