Naslovnica Vijesti KROMPIR NAM SE SMJEŠKA, BIĆE VREĆA TEŠKA

KROMPIR NAM SE SMJEŠKA, BIĆE VREĆA TEŠKA

741
Društvene mreže često znaju raširiti paniku i plasirati lažne vijesti u lovu na klikove, lajkove ili neki pfening viška. Ali znaju i asocirati pa i nasmijati. Pošto je vakat sijanja krompira, tako smo putem FB dobili i naslov-slogan uz simpa fotku.
Fotka i slogan “maznuti” sa FB-a iz kruga djece prosvjetnih radnika, a naslovna je garant negdje iz Kološića, jer “Bijeli” nije samo malinar, nego i krompirdžija.
Čekaćemo ga do septembra, zagrtati, kupiti zlaticu, po mogućnosti ne prskati i dobiti sirovinu za najukusniju stomačnu podlogu. Bio u krompiruši, pomfritu, po pola iz rerne, kuhan za pire, sa korom i bez kore… uz pavlaku, sir, kečap, ma nema da fali.
Njiva je znala roditi, nekad i podbaciti. Kažu da krompir nikad nije izdao u Fojnici. Taj poznati kiflaš-krompir koji će uskoro biti zaštićen kao i naša pečenica.
Zaboravio sam na krompir iz žere. Izletničke vatre ili žera ispod “vesele mašine”.
Lična karta krompira je vjerovatno poznata. Da li su ga iz Perua sa Anda donijeli španjolski osvajači ili Kolumbo poslije otkrivanja Amerike nije bitno. Evo šta internet stručnjaci kažu:
Iako u svijetu postoje hiljade vrsta krompira, u svakodnevnoj upotrebi uglavnom razlikujemo crveni i bijeli krompir. Ovo povrće je bogato vitaminom C, kao i B6 (piridoksin) i vitaminom K. Od minerala sadrži znatne količine bakra, cinka, fosfora, kalija, kalcija, mangana… Krompir također sadrži visokokvalitetni škrob, bjelančevine i prehrambena vlakna.

Naročito je krompirova kora koncentrirani izvor prehrambenih vlakana, vitamina, minerala i mnogih hranjivih tvari. Dakle,ako vam je dostupan ekološki uzgojen krompir, preporučuje se jesti ga s korom. U narodnoj medicini, od krompirove kore priprema se čaj koji se koristi u liječenju tumora.

Jedna od najvećih predrasuda o krompiru jest da je to namirnica koja deblja. Krompir se zapravo ubraja u dijetalne namirnice koje su poželjne za održavanje normalne tjelesne težine. Problem je u tome kako se krompir priprema – kalorije dobiva dodavanjem masnoća i prženjem. U 100 grama krumpira ima 85 kalorija, dok pomfrit ima 270 kalorija, a čips 568 kalorija. Ni smrznuti krompir, spreman za prženje, nije dobar izbor jer je industrijski pripremljen i obrađen hemijskim sredstvima odnosno aditivima.

Smatra se da je krompir najhranjiviji i najljekovitiji ako je kuhan ili pečen u ljusci bez dodavanja masnoća. Ako gulite krumpir, preporučuje se 10-minutno kuhanje na pari (izrežite ga na kockice veličine 12 milimetara), a ne kuhanje u vodi jer tako gubi mnogo hranjivih tvari.

Krompir se ne smije čuvati u frižideru, jer će dobiti nepoželjan okus, ali ne zbog niske temperature nego zbog vlage. Stoga je za čuvanje krumpira najbolje vrlo svježe mjesto, suho i tamno poput podruma. Važno je i da se čuva podalje od luka jer će plinovi koje emitiraju ove vrste povrća prouzrokovati kvarenje i jednoga i drugoga.

Krompir valja prati i rezati neposredno prije pripremanja da pri dodiru sa zrakom ne promijeni boju.