KB Zenica jedina zdravstvena ustanova koja koristi inovativni softverza automatizovano formiranje listi čekanja pacijenata

Povodom Evropskog dana prava pacijenata, koji se obilježava 18. aprila, dr. Kasim Spahić, pomoćnik direktora za medicinske poslove Kantonalne bolnice Zenica, koji je direktno bio angažovan na realizaciji projekta u okviru koga je KB Zenica uvela softver za automatizovano formiranje listi čekanja pacijenata, dao je kratak osvrt na funkcionisanje ovog savremenog i inovativnog sistema, koji između ostalog pacijentima olakšava pristup određenimzdravstvenim uslugama.

Kantonalna bolnica Zenica uvela je inovativni softver 2020. godine u okviru Projekta sprečavanja i borbe protiv korupcije u zdravstvu koga provode Transparency International Bosna i Hercegovina i Centri civilnih inicijativa (CCI), uz finansijsku podršku Evropske unije u Bosni i Hercegovini.

Nakon što je potpisala Memorandum o saradnji u okviru navedenog projekta, juna 2019. godine, započeo je rad na izradi softvera za automatsko kreiranje i javno objavljivanje listi čekanja. Po završetku dodatnih dogovora i obuke uposlenika Bolnice, sistem je operacionalizovan i instaliran u februaru 2020. godine i otpočelo je interno korišćenje,a do kraja iste godine je otvoren za javnost. Nakon više od godine i po dana, napravljen je kratak osvrt na to kako sistem fukcioniše i kakve jepromijene donio ovoj zdravstvenoj ustanovi.

Koje benefite je uvođenje inovativnog softvera za automatizovano formiranje listi čekanja pacijenata donijelo Kantonalnoj bolnici Zenica?

Završetak projekta uređenih transparentnih listi čekanja u okviru saradnje i partnerskih odnosa Kantonalne bolnice Zenica sa CCI i TI BiH u 2020. godini, je značajan iz više razloga. Napravljen je potpuno novi softver, za naručivanje na liste čekanja, olakšano je samonaručivanje i olakšan rad zdravstvenih radnika. Pacijent je redovno informisan, kako o samom terminu prilikom naručivanja, tako i o svakoj promjeni termina, ukoliko do nje dođe. Poboljšana je saradnja i komunikacija između bolnice i pacijenta. Same liste čekanja su javne, transparentne i dostupne, kako pacijentu, tako i menadžmentu bolnice( http://lc.kbze.ba/). Menadžment može da analizira, da kontroliše liste čekanja, i sve ovo doprinosi smanjenju greške pri naručivanju, eventualnih nepravilnosti, a u konačnici i nekih koruptivnih radnji koje mogu da se pojave prilikom naručivanja.

Koje su prednosti zakazivanja specijalističkih pregleda i operacija putem novog softvera?

Uređeni sistem Listi čekanja se radi elektronski, jednostavan je i olakšava rad medicinskim radnicima pri naručivanju. Pacijent odmah dobije informaciju o terminu usluge i aktivno je informisan pri eventualnoj promjeni termina. Ovim načinom naručivanja na liste čekanja  unapređuje se komunikacija sa pacijentom i jača povjerenje pacijenta u ustanovu i sistem javnog zdravstva u cjelini. Dodatno, ovakvim naručivanjem se smanjuje broj nepotrebnih ulazaka u krug bolnice i putovanja pacijenta do bolnice, a što je posebno važno bilo tokomepidemije Covid 19.

Primijetili smo da je funkcionalno i praktično definisati broj usluga koje možemo uraditi sa javne liste čekanja, a što određuje struka prema medicinskim indikacijama i neophodnostima (onkološki tretman, operativni tretman..) ili prema vrsti usluge  i prema tome se formiraju posebne liste čekanja. Ustanova je definisala broj usluga koje može pružiti i obavezala odjele da obavezno pruže usluge sa javnih listi čekanja kako su planirane.

Kako je sistem funkcionisao tokom epidemije Covid 19?

Sistem automatizovanog zakazivanja pregleda u Kantonalnoj bolnici Zenica funkcioniše u kontinuitetu od samog uspostavljanja. Liste čekanja se prave uglavnom za vanbolničke pacijente. U vrijeme pandemije pružanje ovih usluga je bilo reducirano i liste čekanja su uglavnom mirovale ali je sistem naručivanja omogućio manje ulazaka u Bolnicu i time doprinio poštovanju protivepidemijskih mjera. U posljednja dva mjeseca sistem je ponovo aktueliziran, tako da  sada imamo  formirane liste za dvadeset usluga koje se naručuju na ovaj način.

Kako su pacijenti, a kako uposlenici Kantonalne bolnice Zenica prihvatili novi softver?

Pacijenti izražavaju zadovoljstvo i nema žalbi na zakazivanje pregleda.Navedeni softver je inovativan i u tom pogledu što omogućava i informisanje pacijenata o tome kako da se pripreme za pregled, koliko pregled traje, sistem kroz SMS poruke pacijenta podsjeća/obavještava da ne propusti zakazani rok, te da mu može dati uvid kako funkcioniše konkretni odjel i zdravstvena ustanova. Kada predaju dokumente, pacijenti ne moraju da dolaze po tu uputnicu, nego im sve piše u SMS poruci. Preko svog jedinstvenog koda, kojeg dobije SMS porukom, pacijent može pratiti da niko ne može zloupotrijebiti njegov termin i niko prije njega doći na red. Time se značajno unapređuje komunikacija na relaciji bolnica – pacijent.Takođe, sistem je prihvaćen od uposlenika koji rade naručivanje i kažu da im je posao olakšan. Olakšana je komunikacija pri naručivanju, nema nesporazuma i nezadovoljstava,  smanjen je broj dolazaka u Bolnicu.

Naše iskustvo je pokazalo da je ovako automatizovano zakazivanje zdravstvenih usluga koje se naručuju u liste čekanja, odgovara svima, da je funkcionalno i transparentno i isti preporučujemo svim zdravstvenim ustanovama koje pružaju usluge na ovaj način.

Na pitanja odgovarao, dr. Kasim Spahić, pomoćnik direktora za medicinske poslove Kantonalne bolnice Zenica

Više o  projektu

Projekat sprečavanja i borbe protiv korupcije u zdravstvu koji finansira Evropska unija, u vrijednosti od 490.000 eura, nastoji doprinijeti smanjenju rizika za pojavu korupcije u sektoru zdravstva u BiH kroz unapređenje transparentnosti, odgovornosti i integriteta 15 javnih zdravstvenih ustanova u BiH koji će poslužiti kao primjeri dobre prakse za dalje uspostavljanje sistemskih preventivnih rješenja isuzbijanje korupcije u sektoru zdravstva.Više informacija o projektu možete pronađi na: http://euresurs.ba/project/9

Kontakt osoba: Ana Lučić, menadžer za odnose sa medijima CCI, ana@ccibh.org, 063 396 519

povezani članci

Najnovije