Doktorica Ganić-Sarač: Preporuke o ishrani i jačanju imuniteta nakon ramazana (Video)

197

Najodabraniji mjesec za sve muslimane u Hidžretskoj godini, jeste 9. mjesec, mjesec Ramazan. Mjesec posta i traženja oprosta.

Post je lekcija strpljivosti i samokontrole. On disciplinira tijelo dajući razumu kontrolu nad fizičkim željama i strastima, gradeći snažnu volju i posvećenost. Post oslobađa dušu od loših mišljenja i lošeg ponašanja.

O učincima posta na tijelo razgovarali smo sa doktoricom porodične medicine Ambulante u Gračanici, doktoricom Sadetom Ganić – Sarač.

„Trebamo voditi računa o zdravoj prehrani i zdravom odnosu prema našem tijelu, dakle tu su i fizička aktivnost, izbjegavanje stresa i jačanje imuniteta da bismo sve to podnijeli i što uspješnije realizovali. Zdrav način ishrane je i način ishrane u toku Ramazana samo što imamo malo drugačiji raspored i unos namirnica koje preraspoređujemo da bismo taj duži vremenski period mogli biti gladni. Mislim da smo se u toku mjeseca Ramazana napunili, odnosno skupili energiju i sad je vrijeme da ne posustanemo, odnosno da te zdrave navike primijenjujemo i u našu svakodnevnicu. Ishrana treba da bude raznovrsna, umjerena, da se ne prejedamo i vrlo važno što bih napomenula jeste da ne preskačemo doručak.“ – istakla je doktorica Ganić – Sarač.

Tri su aspekta posta: duhovni, zdravstveni i socijalni. Post počinje od zore, a završava zalaskom sunca.

Čovjek u prvim danima posta može osjećati glavobolju, slabost, nervozu i neraspoloženje, zato što se tijelo oslobađa taloga iz tkiva, čijim topljenjem nastaju otrovi koji odlaze u krv prije nego što se izbace iz tijela. Na tom putu otrovi prolaze kroz organe poput mozga, krvi i živaca, što dovodi do ovih kratkotrajnih pojava. Nakon tri do četiri dana posta počinju se trošiti rezerve bjelančevina i masnoća iz tijela.

Koristi posta na ljudsko zdravlje su mnogobrojni, a stručnjaci naglašavaju sljedeće: jačanje strukture tijela, poticanje osjećaja sitosti i ubrzanje metabolizma, potiče mršavljenje i ketozu, potiče bolju inzulinsku otpornost, poboljšava kardiovaskularno zdravlje, snižava krvni pritisak, povećanje šećera u krvi kod osoba u hipoglikemijskim stanjima, usporavanje apoptoze (programiranje stanične smrti), smanjuje upalu i pojačava otpornost stanica na oksidativni stres, povećanje produkcije hormona rasta i zaštita mozga, redukcija proizvodnje opasnih hormona, ubrzava oporavak nakon ozljedem, te utjecaj posta na ćelije raka.

Zanimljiva činjenica je i da srce za vrijeme posta uštedi oko 14.000 otkucaja tokom 24 sata, kao i da jedan dan posta omogućava izbacivanje toksina koji su se nakupili u toku 10 dana. Ako to pomnožimo sa 30 dana, dobit ćemo 300 dana.